Opdrachten

Hebben jullie een opdracht voor mij?

In de webapp kun je zien welke opdrachten wij beschikbaar hebben en zelf beoordelen of hier een interessante opdracht voor jou tussen staat. Wij gaan niet actief per lid op zoek naar geschikte opdrachten. Alle opdrachten die we beschikbaar hebben plaatsen we online in de webapp en delen we op sociale media en in onze nieuwsbrieven. Zorg er dus voor dat je onze nieuwsbrieven in de gaten houdt en dat je ons volgt op LinkedIn om altijd op de hoogte te blijven van de nieuwste opdrachten.

Ik ken iemand die een opdracht zoekt, kunnen jullie hem/haar helpen?

Nee, wij zijn geen intermediair en gaan niet voor freelancers op zoek naar opdrachten. Jij kunt hem echter wel helpen door op ons job board te kijken of er een geschikte opdracht tussen staat voor diegene en hem/haar aan te dragen. Hiermee help je ook jezelf omdat je bij een plaatsing recht hebt op een referral fee, wat niet het geval is als er rechtstreeks contact is tussen ons en diegene.

Kunnen we binnenkort koffie doen om de mogelijkheden te bespreken? 

Bayrock.Network is geen intermediair maar een platform. Om die reden hebben wij geen recruiters in dienst en staan alle opdrachten online. Er zijn dus geen opdrachten/mogelijkheden die niet op het Job Board staan. Wij gaan ook niet actief jouw CV rondsturen naar (potentiele) klanten of opdrachten voor je zoeken. Het heeft dus weinig toegevoegde waarde voor jou als financial om koffie met ons te doen. Als lid kun je zelf op alle opdrachten die wij hebben reageren of iemand aanbevelen. Ben je geen lid, dan kan het zijn dat iemand anders jou aanbeveelt voor een opdracht. Deze persoon kent jou, en weet dus goed in te schatten of jij geschikt bent voor de opdracht. Diegene heeft ook bij jouw aanbeveling toegelicht waarom jij geschikt bent. Een kop koffie met ons is daardoor niet nodig. Soms kan het alsnog zijn dat wij additionele vragen hebben voor je, in dat geval nemen we uiteraard contact met je op.

Hoe kan ik reageren op een opdracht?

Om te reageren op een opdracht dien je lid te zijn van Bayrock.Network. Wanneer je lid bent kun je gemakkelijk via de webapp reageren op een opdracht. Ga in de webapp naar 'Job board', zoek de opdracht waar je op wilt solliciteren en klik hier op. Je vindt hier alle informatie over de opdracht en onderaan de pagina kun je via de button 'Apply now' direct reageren. Ben je nog geen lid? Meld je dan direct aan, dit kost maar 30 seconden van je tijd.

Kan ik solliciteren via mail?

Nee, het is niet mogelijk om te solliciteren via email. Onze processen zijn zo ingericht dat alle handelingen via de webapp verricht kunnen worden. Zo houden we het overzichtelijk en efficient voor ons, maar ook voor jou. Daarnaast kunnen we hierdoor voldoen aan relevante privacy wetten en houden we de kosten laag, waardoor onze fees ook laag blijven. Mocht het om technische redenen niet lukken om via de webapp te solliciteren, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Hoe kan ik iemand aanbevelen voor een opdracht?

Om een kandidaat aan te bevelen voor een opdracht dien je zelf lid te zijn van Bayrock.Network.  Wanneer je lid bent kun je iemand gemakkelijk via de webapp aanbevelen voor een opdracht. Ga in de webapp naar 'Job board', zoek de opdracht waarvoor je iemand wilt aanbevelen en klik hier op. Je ziet nu alle informatie over de opdracht. Als je naar beneden scrollt zie je onder aan de pagina de button 'Refer now'. Door hier op te klikken kun je direct iemand aanbevelen. Ben je nog geen lid? Kijk dan snel hoe je lid kunt worden en meld je aan. Let op, het is belangrijk dat je deze persoon hebt benaderd en dat hij of zij door jou wilt worden voorgesteld voor de opdracht. Daarnaast dien je kort toe te lichten waarom diegene geschikt is voor de opdracht. Deze informatie wordt ook gedeeld met de klant dus zorg ervoor dat je goed onderbouwt waarom jij diegene aandraagt.

Kan ik iemand aandragen via mail? 

Nee, het is niet mogelijk om iemand aan te dragen via email. De processen zijn zo ingericht dat alle handelingen via de webapp verricht kunnen worden. Zo houden we het overzichtelijk voor ons, maar ook voor jou. Daarnaast kunnen we hierdoor voldoen aan relevante privacy wetten en houden we de kosten laag, waardoor onze fees ook laag blijven. Wanneer je via de webapp iemand aanbeveelt staat deze direct gekoppeld aan jouw account. Mocht het om technische redenen niet lukken om via de webapp iemand aan te dragen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Ik wil meer informatie over de opdracht, waar kan ik dat vinden?

Om onze dienstverlening zo efficiënt mogelijk te houden en daarmee onze fees laag te houden, proberen wij zo veel mogelijk online te doen. Het is daardoor niet nodig om telefonisch contact te zoeken met een medewerker, alle informatie die wij beschikbaar hebben over de opdracht is terug te vinden in de webapp. Ook wanneer je wilt solliciteren of iemand wilt aanbevelen kan dit volledig online. Ga in de webapp naar 'Job Board'. Hier vind je alle opdrachten en door op een opdracht te klikken vind je alle relevante informatie over de opdracht. 

Wat is de status van mijn sollicitatie?

Wanneer je eenmaal hebt gesolliciteerd via de web app of aangedragen bent voor een opdracht zetten wij alles in gang om jou zo snel mogelijk aan de klant te introduceren. We beoordelen eerst zelf jouw sollicitatie en indien er voldoende aanknopingspunten zijn word je voorgedragen aan de klant. Vervolgens word je uitgenodigd voor een gesprek en uiteindelijk ontvangen we de terugkoppeling van de klant of zij jou willen inhuren. Wij houden jou op de volgende momenten op de hoogte: je bent afgewezen omdat er geen goede match is, je bent uitgenodigd door de klant voor een gesprek, je bent aangenomen voor de opdracht of je bent afgewezen naar aanleiding van het gesprek. Indien je nog niks hebt gehoord van ons betekent dit dat vooralsnog geen van deze situaties zich heeft voorgedaan. We vragen je daarom om nog even geduld te hebben.

Kan ik een recruiter spreken?

Bayrock.Network heeft geen recruiters in dienst. Onze leden kunnen kandidaten die zij kennen, waar ze mee hebben gewerkt of mee hebben gestudeerd aanbevelen voor opdrachten. Aangezien zij de persoon goed kennen zijn zij het best in staat om te beoordelen of iemand geschikt is voor een opdracht. Heb je vragen dan kun je die het beste bespreken met degene die jou heeft aangedragen of alle informatie in de web app nalezen. Kom je er dan alsnog niet uit kun je contact opnemen met ons via het contactformulier.

Waarom hebben jullie geen recruiters in dienst?

Wij hebben geen recruiters in dienst, omdat Bayrock.Network geen intermediair of traditioneel recruitmentbureau is. Wij proberen vraag en aanbod op een betere manier bij elkaar te brengen, door opdrachten uit te zetten in ons netwerk. Via onze web app kunnen leden zelf reageren of iemand die zij kennen aanbevelen. Doordat onze leden de kandidaten zelf kennen en vaak ervaring hebben in de branche kunnen zij een veel betere match maken dan een recruiter die kandidaten vaak niet kent en ook geen ervaring heeft in het vakgebied/de branche waarin zij aan het werven zijn. Daarnaast kunnen we door geen recruiters aan te nemen onze kosten laag houden en heirdoor onze fees laag houden.

Waarom moet ik het CV van de kandidaat uploaden?

Wij gebruiken het CV kan de kandidaat om hem of haar te beoordelen en voor te stellen aan de klant. Ook willen we zeker weten dat de leden die iemand aanbevelen daadwerkelijk contact hebben gehad met het nieuwe lid en hij of zij goedkeuring heeft gegeven om voorgesteld te worden via Bayrock.Network. Hiervoor dien je wat basisinformatie in te vullen, het CV te uploaden en te bevestigen dat je contact hebt gehad met diegene.

Ik heb het CV niet, kunnen jullie niet op Linkedin kijken?

Het is belangrijk dat de informatie die wordt verstrekt over de aanbevolen kandidaat zo volledig mogelijk is. Wij gebruiken het CV om de kandidaat te beoordelen en voor te stellen aan de klant. Zonder CV kunnen we dit niet doen. Daarbij proberen we er zo veel mogelijk voor te zorgen dat de aanbevolen persoon daadwerkelijk voorgesteld wilt worden en hier actief aan meewerkt. Als lid kun je het CV opvragen bij de persoon die je wilt aanbevelen. Wilt deze persoon dit niet aanleveren, dan kunnen we hem of haar niet voorstellen op de opdracht.

Waarom moet ik toelichten of de kandidaat geschikt is voor de opdracht?

Jij bent degene die de kandidaat aanbeveelt. Het is voor ons belangrijk om te weten waarom jij denkt dat deze persoon geschikt is. Wij vertrouwen op onze leden om de juiste kandidaat te vinden en een goede match te maken. Op basis van deze aanbevelingen maken wij namelijk een selectie van de beste kandidaten. Jouw toelichting wordt ook gedeeld met de klant dus zorg ervoor dat je goed onderbouwt waarom jij diegene aandraagt.

Ik heb liever contact via mail of Whatsapp.

Het is belangrijk dat alle communicatie zo veel mogelijk via de webapp verloopt. Met het gebruik van de webapp houden we alles efficiënt en overzichtelijk voor iedereen. Daarbij willen we voorkomen dat er onnodig persoonlijke gegevens per mail of Whatsapp gedeeld worden. Hierdoor kunnen we voldoen aan relevante privacy wetten en houden we de kosten laag, waardoor onze fees ook laag blijven. Mocht het om technische redenen niet lukken om de webapp te gebruiken, dan kunnen we hier van afwijken waarbij we de gegevens zelf zullen verwerken in de app en direct weer zullen verwijderen. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

CONTACT

Stuur ons een bericht